Litteratur

Brevik, Lisbeth M. og Gunnulfsen, Ann Elisabeth (2011). Les mindre - forstå mer! Strategier for lesing av fagtekster. Oslo: Gyldendal Akademisk forlag. 

Bråten, Ivar (2007). Leseforståelse - komponenter, vansker og tiltak. I Bråten, Ivar (red.) (2007). Leseforståelse. Lesing i kunnskapssamfunnet - teori og praksis. Oslo: Cappelen Damm Akademisk forlag.

Kulbrandstad, Lise Iversen (2003). Lesing i utvikling. Teoretiske og didaktiske perspektiver. Bergen: Fagbokforlaget. 

Kunnskapsdepartementet/Utdanningsdirektoratet (2006). Læreplanverket for Kunnskapsløftet. Oslo: Kunnskapsdepartementet 

Mortensen-Buan, Anne-Beathe (2006). Lesestrategier og metoder. Arbeid med fagtekster i klasserommet. I Maagerød, Eva og Tønnesen, Elise Seip (2006). Å lese i alle fag. Oslo: Universitetsforlaget.

Roe, Astrid (2008). Lesedidaktikk - etter det første leseopplæringen. Oslo: Universitetsforlaget.

.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar